links boven

donderdag 4 februari 2016

Sunny Log Cabin

Mijn nieuwe project wordt een 
Sunny Log Cabin Blanket




Het Haakpatroon komt van Lucy van Attic 24
en
en

Dit is een Cal van Lucy van Attic 24 van afgelopen november en december 2015

En ik ga hem in het Nederlands voor jullie vertalen!!!


Mijn Log Cabin vierkant is 45 cm x 45 cm
Voor een hele deken haak je 16 van deze vierkanten
Dus de deken wordt 1.80 cm x 1.80 cm
Ik haak er nog een rand omheen, 
kom ik op 2.00 cm x 2.00 cm

De grootte van je Log Cabin hangt dus af van het garen wat je gebruikt, de dikte van je haaknaald
 en de manier van haken,
of je losser of strakker haakt....


Het middelste vierkantje  van de Log Cabin
 is de Sunny Granny Square
In een volgend blogbericht kom ik erop terug...



Ik ben gek op kleur en op symetrische figuren,
 zoals de verschillende manieren,
 hoe je een Log Cabin kan haken. 
Zie mijn vorige Log Cabin deken,
 in vorig blogbericht
Toen ik de kleurrijke Log Cabin Blanket zag van Lucy,
 dacht ik gelijk van WOW!
Kijk deze is de Log Cabin Blanket van Lucy!



en deze foto hieronder wordt de mijne...
fff alvast gephotoshopt....



Ik dacht gelijk,
 die wil ik ook haken!


Ik heb gekozen voor het prachtige amerikaans
 100% acryl garen
van de Caron Simply Soft
(1 bol is 170.1 gram en heeft een looplengte van 288 mtr)
en haaknaald nr 5

Maar als je erg los haakt, kan je ook met gemak met haaknaald nr. 4 haken....
Misschien toch mooier, maar ik ben al weer
een eindje op weg om dit te veranderen


Dit zijn mijn kleuren, die ik voor deze deken ga gebruiken!
18 verschillende kleuren van de Caron Simply Soft
Het is een prachtig zacht glansgaren en
het haakt heerlijk weg.


Ik ben nu helemaal om vergeleken met het garen van de Royal van Zeeman en de Saskia van de Wibra, die veel doffer is van kleur en stugger.
 Deze wol is glanzender en zachter en blijft ook zo,
terwijl het Wibra en de Zeeman garen op de duur
toch niet zo heel mooi blijft...




Als je deze deken ook wilt gaan haken,
kan je het haakpakket Lindevrouws Choice 
voor de Sunny Cabin Blanket bestellen
in de webshop van Schouten Handwerken.
Voor het hele pakket krijg je korting op de aanschafprijs van 94,50 euro nu voor 89,95 euro
https://www.schoutenhandwerken.nl/webshop/nl/brei-en-haakpakketten/haakpakketten/joke-s-log-cabin-blanket-pakket/lindevrouw-s-choice-sunny-log-cabin-blanket-pakket.html

Maar je kan natuurlijk ook je eigen kleuren kiezen,
 want de Caron Simply Soft heeft zoveel kleuren!
Na aankoop krijg je ook de korting op een heel pakket!
Dus keus genoeg!
Boven de 50 euro geen verzendkosten!
Of gewoon in de winkel 
van Schouten Handwerken,
Grote Noord 120
Hoorn
Tel: 0229 - 215682

Meer nieuws over Schouten Handwerken
of persoonlijk blog van Wilbert


Ook een Mooie Deken haken?
Gewoon Doen!


Wordt vervolgd.....

2 opmerkingen:

  1. Oh, wat een mooie kleuren. Ik zou hem wel leuk vinden als kussen. Voor straks, op mijn nieuwe bank.

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me